A belső folyamatok, rendszerek kezdenek szétesni, vagy kevésbé hatékonyan működni.
A fent már említett humán jellegű problémákon kívül több más ok is lehet, ami miatt repedések keletkezhetnek a szervezeti hatékonyságon.
-
Nagyot nőtt a cég / szervezet / csapat az utóbbi időben, az üzlet „előre szaladt”.
-
Túl gyorsan változik a környezet, nem tudtak a folyamatok, rendszerek egymáshoz idomulni.
-
Céges vagy szervezeti egyesülés során volt, össze kell rakni két eltérő logikai szervezeti működést, a folyamatokat, a mutatószámokat egységesíteni kell, a projekteket érdemes összefésülni.
Ilyen esetben a SZERVEZETHATÉKONYSÁGI ÁTVILÁGÍTÁST ("RENDRAKÁST") javasoljuk.
A „RENDRAKÁS” folyamán interjúk készítésével és dokumentumok vizsgálatával átvilágítjuk a cégben a különböző struktúrákat, majd a felmérés eredményeit megosztjuk és megtárgyaljuk a vezetőséggel. Egy workshop keretében a tanácsadó vezetésével és ajánlásaival a vezetőség eldönti, hogy milyen változtatásokat szeretne, és ezeket közösen akciótervbe foglaljuk. Pár hónap elteltével a tanácsadó felülvizsgálja az akciók végrehajtását, és megbeszéli a teendőket a megrendelővel. A főbb átvilágított struktúrák a következőek:
-
folyamatok,
-
folyamatleírások,
-
projektek,
-
mérőszámok és mutatók,
-
felelősség-körök,
-
szervezeti ábra,
-
HR rendszerek.